Slovenské maminky na dětech nešetří!

Dětské značkové oblečení

Trend dětského značkového oblečení se pomalu přenáší i na Slovensko. Potvrzuje to průzkum našeho, momentálně nejnavštěvovanějšího Slovensku portálu pro maminky.

Z více než 10 000 respondentek-maminek se více než polovina (51%) vyjádřila, že preferuje značkové oblečení pro své ratolesti před neznačkovým. Celých 14% si spojuje značkové oblečení s kvalitou a prestiží. Více než třetina dotázaných volí pro své děti značkové oblečení, které je cenově široce dostupné. Stále však 49% maminek se při nákupu oblečení a obutí svých dětí neorientuje podle značek.

Světové módní značky stále více pronikají do dětského segmentu. Zatímco v minulosti to byl spíš jen pánský výstřelek, dnes kromě samostatných obchodů s dětským oblečením má svůj dětský koutek prakticky každá větší nadnárodní oděvní značka, některé dokonce vytvářejí koncepty specializovaných čistě dětských prodejen.
V době babyboomu si maminky stále více potrpí na to, v čem jsou jejich miláčkové oblečeni a obuti. Z holčiček se stávají princezničky, rodiče chtějí dopřát svým dětem vše to, co během dětství sami neměli. Při rychlém růstu dítěte se může značkové oblečení stát také řádně nákladným.
„Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. Značkové oblečení je věcí vkusu, výběru kvality av neposlední řadě i peněženky rodiče. Své hrají i reklamy, zda značkové botasky spolužáků.

Adidasky by se však neměly stát prostředkem budování sebevědomí dítěte. Nemluvě o maminkách, jejichž děti – ať už v značkovém nebo neznačkovým – jsou permanentně kritizovány za ušpinění oblečení.
Je v pořádku koupit dítěti značkovou mikinu a těšit se z ní společně. Není v pořádku, pokud se stane nástrojem ošetření špatného svědomí rodiče za nedostatek času stráveného s dítětem. Pohlazení a pohádku na dobrou noc nenahradí Hello Kitty na tričku, “ upozorňuje psychoterapeutka Táňa Čierniková na poměrně častý důsledek dnešní uspěchané doby.
Nebezpečné trendy
Trendy často udávají světové celebrity, které se objevují na veřejnosti se svými malými potomky. Někdy je to už i trochu přehnané. Například herec Tom Cruise s manželkou Katie Holmes, jejichž dcera Suri již od útlého věku nosila botičky s podpatky, co se setkalo s bouří nevole mezi lékaři.
Ti tvrdí, že nošení podpatků od útlého věku je nejen nebezpečné kvůli možnosti pádu, ale také může způsobit vážné problémy s klouby.
V USA jsou mimořádně populární dětské soutěže miss, kde se rodiče všemi možnými prostředky snaží přeměnit svou několikaletou dceru na ženu. Neváhají přitom použít makeup, lesk na rty, oční stíny, samoopalovací krémy, pompézní večerní šaty, již zmiňované boty na podpatcích, zda pompézní účesy vyžadující hodiny přípravy.